06 lutego 2015

Komenda "siad" i "leżeć"

Hejkaa!
Pisaliście, że chcecie posty z komendami, więc będą posty z komendami. Może czasem dodam np. jak nauczyć świnkę morską korzystania z kuwety, ale to pewnie będzie rzadko.
Dobra przejdźmy do komendy "siad". Wiem, że prawie każdy wie jak nauczyć tego psa, ale chcę zacząć od podstaw.
1. Daj smakołyk nad głowę psa i przesuń go do tyłu.
2. Posadź psa naciskając jego tył i powiedz wyraźnie "siad".
3. Powtarzaj to ćwiczenie dotąd, aż piesek będzie siadał na komendę.



Według mnie komenda "siad" jest najłatwiejsza i szybka w nauczeniu. Wikcia nauczyła się jej jakoś w dziesięć min.

Teraz przejdźmy do komendy leżeć. Można też mówić waruj, ale ja od początku uczyłam moje pieski leżeć.

1. Daj smakołyk pod nosek psa i połóż go na podłogę.
2. Kiedy pies zniży główkę połóż go i powiedz komendę "leżeć" albo "waruj".
3. Powtarzaj to ćwiczenie dopóki psiak nie będzie leżał na komendę.



Wiki też bardzo szybko nauczyła się leżeć. Zuzia chociaż umie nigdy nie chce się kłaść, chyba że ma się dla niej taki przysmak za którym "szaleje".

Mam nadzieję, że pomogłam Wam. W poście za tydzień napiszę jak nauczyć psa dawać prawą i lewą łapkę.
Paa!



2 komentarze:

  1. Ładne zdjęcia i czytelne instrukcje :).

    H&F

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy13:53

    CO U asti_lkjhgfd_HJT-__
    ______---???ssoery mas yepsuta klawiazuxe

    OdpowiedzUsuń

Masz dla mnie jakąś radę, lub po prostu chcesz mi coś powiedzieć? Napisz proszę komentarz. Ciebie to nic nie kosztuje, a mi przynosi wielką radość. :)